Riho
Van zonnebank- naar badartikelenspecialist Het familiebedrijf RIHO was oorspronkelijk gespecialiseerd in zonnebanken. In de tachtiger jaren stortte deze markt echter finaal in.Dit was voor Ad Jansen het moment om samen met badkamerproducent de bakens te verzetten en wel in de richting van badartikelen. RIHO gaat over de grens De beslissing om zich te specialiseren in badartikelen bleek een gouden greep. De Nederlandse firma maakte een succesvolle groei door.
Toen in 1989 de Berlijnse Muur viel, boden bovendien nieuwe mogelijkheden zich aan.Ad Jansen besloot de onderneming uit te breiden met een eigen productielocatie in Tsjechië.Vanaf dat moment groeide de onderneming met rasse schreden. De boerderij, waarin de Tsjechische productielocatie nog steeds gevestigd is,veranderde in de loop der jaren in een hypermodern magazijn met een oppervlak van 10.000 vierkante meter, 150 medewerkers en de meestmoderne apparatuur, waaronder geavanceerde spuitcabines en dieptrekmachines. Het totale concept in eigen beheer De volgende uitbreiding vond plaats in 1999 door de aankoop van de Belgische meubelfabriek DIBO (Dietse Bouwonderneming).Deze fabriek heeft een schat aan ervaring in de bouw van opbergmeubelen.Voor RIHO biedt deze fusie opnieuw een uitgekiende kans om haar assortiment uit te breiden.Deze keer met badmeubilair. Sinds deze laatste bundeling van krachten heeft RIHO het totale badprogramma in eigen beheer.
Op dit moment telt RIHO 220 medewerkers verspreid over Nederland, België, Duitsland, Tsjechië, Polen en Hongarije.In tal van andere landen zijn agenten actief.
Bekijk de website: http://www.riho.com